About login

Q
I can't log in even though the payment has been completed.
A
下記、【1】~【8】の内容をご確認ください。

【1】入力ミス
大文字・小文字、半角・全角の入力ミスがないかご確認ください。
大文字:JO1、E
小文字:jo1、e
半角:JO1、jo1、E、e@、123
全角:JO1、jo1、E、e、@、123

【2】Plus member ID(旧:EMTG ID)でログインする場合
先頭のアルファベット"E"も必ず含めて入力してください。
※Plus member ID確認は»こちら

【3】メールアドレスでログインする場合
ログインIDは【会員登録時のメールアドレス】です。
複数メールアドレスをお持ちの場合は、お心当たりのものでお試しください。
例)
icloud.com、gmail.com、softbank.ne.jp、i.softbank.jp
ezweb.ne.jp、au.com、yahoo.co.jp、yahoo.ne.jp

※メールアドレスを変更した場合
マイページで変更手続をしていなければ【会員登録時のメールアドレス】を入力してください。
機種変更などでメールが受信できなくなった場合でも「ログインID」としては有効です。

【4】パスワードが誤っている可能性があります。
ログイン画面の下部にある「»パスワードを忘れた方」より新しいパスワードを設定してログインをお試しください。
※半角英数字/最大12桁まで設定可
※再設定用メールが届かない場合は「plusmember.jp」ドメインが受信可能な設定にしてください。

【5】トップページに戻ってしまう場合
お使いのブラウザでCookieの設定が無効になっていると、正常に動作いたしませんので必ず設定を有効にしてください。
※推奨環境は»こちらをご確認ください。

【6】月会費コースの方
月会費の決済が継続している方のみログインが可能です。
「クレジットカード決済」または「携帯キャリア決済」で毎月決済が継続しているか、ご利用明細書などでご確認ください。
※ご請求が発生していない場合は退会済となりますので、新規でご入会ください。

【7】月会費まとめて払いコースの方
1年以内に継続の費用を支払っていない方は退会済となりますので、新規でご入会ください。

【8】サイト(ログインページ)違い
「JO1 OFFICIAL SITE」と「JO1 Mail」は異なるサイトです。
ご登録のサイトへアクセスしてください。
»JO1 OFFICIAL SITEログインはこちら
»JO1 Mailログインはこちら

★上記で解決しない場合
必要事項を記載の上、メールにてお問い合わせください。

==========
<Destination>
»Click here for inquiries about login failure
*Depending on your environment, the email link above may not open.
this Inquiry form Please contact us.

<subject>
Inquiries about login failure

<Text>
【Customer Information】
・Name (Kanji/Kana)
・Your nickname
・Date of birth (8 digits in Western calendar notation)
·prefectures
·Your phone number

[Payment information]
・Registered course [Monthly Membership Fee Course /Bulk payment course]
・ Membership fee payment method [credit card payment / carrier payment / convenience store payment]
・For carrier payment: [mobile company/payment information]*

【detail】
tried to login
・ Plus member ID starting with E
·mail address
・Entered password (number of digits)
・Entered password (first/last character)
・The displayed error message
==========

*For carrier payment, please refer to the following.

▼In the case of docomo payment
Please let us know your [12-digit payment number].
dmenu »My docomo»Login»Enter network PIN»Confirm PIN»Usage charges»Confirm details»Related menu»Confirm docomo payment/d payment usage charges

▼For au Easy Payment
Please let us know your [recurring billing ID].
Log in from au ID TOP» au Easy Payment Menu » [List of continuous use services] » "Recurring billing ID"
* Please access the au ID site with a browser, not with the app.
* You cannot search by "payment information number" or "terminal phone number".
»See here.

▼Softbank Collective Payment/Y!mobile Collective Payment
Please let us know your [order number].
Log in to My softbank» [Menu] » "Charge/Payment Management" » [Mass Payment] » [Usage History] » [Confirm] for items on this site

Other questions about "login"

BACK

If the above example does not resolve your issue, please contact us using the form below.

Contact Us  

GO TO THE TOP